tirsdag den 22. marts 2011

Is á la smoothie


Det kan godt være, at det kun er 14 grader. Men solen skinner. Og jeg var tæt på overophedning inde i vinterfrakken, da jeg cyklede hjem i dag. Derfor må is-sæsonen nødvendigvis være sat ind. Har jeg bestemt.

Allerhelst vil jeg have is fra denne isbiks, men hvis jeg gik derned så ofte, som jeg har lyst, ville jeg nok hurtigt blive både fed og fattig. Og jeg gider faktisk ikke rigtig forsøge at lave is selv, så længe jeg ikke har en ismaskine (og en fryser som ikke er proppet til bristepunktet...). 

Denne dessert er dog et ganske fyldestgørende alternativ, som vel egentlig også sagtens kunne spises til morgenmad, hvis man vil. Tricket er den frosne banan, som bliver luftig og cremet og is-agtig, når den får en tur i blenderen.

I denne udgave:

1 frossen banan
1 håndfuld frosne bær (jeg brugte hindbær og blåbær)
2 spsk tyk yoghurt
1 tsk agavesirup (eller almindelig sirup eller flydende honning)
Evt. et par blade frisk basilikum

Blend og spis!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar